קרדיט - Canva

במרחב הטיפולי בתחומי הנפש ניתן למצוא לא מעט גישות ושיטות, חלקן נוגדות וסותרות זו את זו, חלקן משלימות האחת את רעותה, חלקן טוענות לכתר השיטה המצליחה ביותר וחלקן בוחרות להוות גשר והשלמה לטיפול המרכזי. כך או אחרת, בכל סוגיה טיפולית בתחומים אלו ובעיקר כאשר עוסקים בטראומות עמוקות, חשובה במיוחד ההוליסטיות בגישת המטפל. שילוב שיטות טיפול בטראומה היא חיונית להשגת התוצאות המקוות. רוח ים, המהווה בית למטופלי נפש מכל רחבי הארץ, רואה בצוות המטפל ובהרכבו את הגורם העיקרי בהצלחת הטיפול, ומתוך הבנה זו שמה דגש על תשלובת אנשי הצוות וכיווני החשיבה והפועלה שלהם, כדי להעמיק במגוון שיטות טיפול בטראומה במרכזים השונים של רוח ים, ולהגיע לתוצאות מיטביות בטווחי זמן הקצרים ביותר, מתוך מזעור נזקים נלווים ויצירת חוויה חיובית ככל שיותר עבור המטופל.

עיקרי שיטות טיפול בטראומה

בעבר טיפולי נפש, בעיקר במחלקות הפסיכיאטריות, התבססו רבות על הפן התרופתי, באמצעות מגוון חומרים ותרופות מרשם בעלות השפעות כאלו ואחרות על הפעילות המוחית- רגשית של המטופל. באמצעים אלו ניתן היה להביא את המטופל לאיזון נפשי תוך מעקב צמוד אחר השפעתם ומעט משחק במינונים וסוגי התרופות, עד לנקודה בה תפקודו של המטופל השביע את רצונם של אנשי הצוות. כיום, לאחר שמחקרים מעמיקים ורציניים ביותר הוכיחו את תופעות הלוואי והסיכונים הרבים של התרופות הפסיכיאטריות, ובעיקר לאחר שהוכח למעלה מכל ספק כי אלו מדחיקות בעיות קיימות במקום לרדת לעומק  הנפש ולהביא לה מרפא, ובכך בעצם מחריפות את הבעיה עד למצבי התמכרות וסיכונים נפשיים נוספים שעלולים להתפרץ בהמשך, עולם הפסיכיאטריה עשה צעדים משמעותיים בתחומי הטיפול השונים וכבר אינו תלוי עוד בחומרים כאלו ואחרים.

טיפול ממוקד טראומה

בבתי האשפוז ומרכזי הטיפול של קבוצת רוח ים ניתן לראות מיטב שיטות טיפול בטראומה עושות יד אחת ליצירת טיפול הוליסטי מקיף ומעמיק שייגע בכל הנקודות החמות ויביא את האור לתוך החושך. הגישה היא להביא את הטראומה העמוקה לידי עיבוד מחדש, באמצעים שונים של שיח וטיפול, מגע ודמיון, חשיפה ועוד רבים, תוך טיפול משלים לתמיכה וליווי אישי לאורך הטיפול המורכב באמצעי תרפיה שונים. הרכב הצוות העצום שלנו מאפשר למטופל לצאת ממעגל הסבל אחת ולתמיד.

מחפשים את המקום המתאים? אנחנו כאן לייעוץ ותמיכה בכל רגע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here