אם אינכם יודעים עדיין, הרי שכדאי שתכירו בכך שלצבעים יש השפעה מכרעת על המותג שלכם. הצבעים משפיעים על הרגשות של הלקוחות, על מה שהעסק שלכם משדר ועל האופי והחזון שהחברה משדרת. בעוד רבים מהאנשים כיום הם ויזואליים ואחוז גבוה מהגורמים לקנייה הנם ויזואליים גם כן – לצבע ישנה משמעות מכרעת על ביצועי העסק. באמצעות מאמר זה תוכלו לדעת מהו הצבע השולט במותג שלכם.
צבעים ופסיכולוגיה:
לאורך ההיסטוריה כולה שייכו אנשי מקצוע רבים וכן פסיכולוגים צבעים לבני אדם. הצבעים יכולים לאפיין את האדם, האופי שלו, צורת ההתנהגות שלו, הצורה בה הוא רואה ומתנהג, כיצד הוא חושב ומרגיש ועוד. לצבעים שונים ישנם פירושים שונים ובין הפרשנויות הישנות ישנן כאלה מדויקות יותר ואחרות פחות. הפרשנות שנציג בפניכם כאן לגבי משמעויות הצבעים הנן אוסף תובנות והשוואות שנבעו ממחקרים שונים שנוסו על בני אדם. אלה הוכחו גם בעולם העסקים בכלל ובעולם העסקים בדיגיטל ובפרסום דיגיטלי בפרט.
השפעות הצבעים ומה הם מסמלים:
- אדום – מסמל אהבה, תשוקה, כוח, עוצמה ועם זאת גך צורך לתשומת לב, אזהרה ולעתים אפילו כעס.
- כתום – מסמל בדרך כלל אנרגיה, רגש, חדשנות, עידוד ולעתים אף אומץ.
- צהוב – מצד אחד מסמל תכונות טובות כמו סדר וארגון, התרגשות ופעלתנות ומצד שני מסמל קנאות.
- כחול – חיבור לשמיים ולמים. רכות, נעימות, ביטחון ומצד שני גם קרירות לעתים.
- ירוק – סמל לצמיחה, התקדמות, חיות ומשתייך לרוב גם לכסף וכלכלה.
- שחור – השחור הנו צבע חזק מאוד שמשדר מצד אחד ניקיון וסדר ומצד שני דרמטיות, כוחניות, חשכה.
- ורוד – אהבה ורומנטיקה, נחת רוח, טוהר, תמימות, נשיות.
- סגול – צבע רוחני יותר המסמל דברים רוחניים, מלכותיים, יוקרתיים ואצילים.
- לבן – הצבע הנקי, הטהור, המכובד, המרגיע והמשרה נחת.
לסיכום; הצבעים שבהם יעוצב המותג שלכם ילוו אתכם לאורך כל חיי המותג, החל מעיצוב המוצרים, דרך עיצוב הלוגו של העסק, עיצוב האתר, פרסומות ועוד. אלה ישפיעו באופן ישיר על מה ירגישו הגולשים כאשר מדובר במותג שלכם. לכן, אם אתם הולכים למתג מחדש את העסק שלכם, או לחילופין לעשות זאת לראשונה בעסק החדש שלכם – קראו תחילה על השפעות הצבעים ומשמעותם והתאימו אותם לצרכים שלכם.